Forældresamarbejde

Forældresamarbejde for vigtig for barnets trivsel

Vi vægter et tæt forældresamarbejde højt, hvor jeres barns trivsel og udvikling er i fokus. Derfor vil vi altid finde tid til at snakke med eller mødes med jer om det der er vigtigt i jeres familie.

Som forældre til et barn i Birken, kan der være brug for sparring i forhold til hverdagen hjemme eller en generel snak omkring jeres barns trivsel. Her vil vi stå til rådighed og det vil også være muligt, at vi kommer på hjemmebesøg, hvis dette ønskes. Den tætte kontakt til jer som forældre er er vigtig for jeres barn trivsel og udvikling i hverdagen.

Flere børn kommer til Birken med taxa, hvor den tætte kontakt er endnu vigtigere. Vores daglige kommunikation vil foregå via AULA, hvor I vil modtage et skriv omkring jeres barn dag. Nogle dage vil I også modtage billeder fra dagen i børnehavn.

Mulighed for at møde andre forældre og pårørende

Vi invitere til forældremøder og besøg i Birken hvor I vil have mulighed for at møde andre forældre i Birken. Forældrebestyrelsen invitere også til fælles arrangementer, hvor vi møde i Birken. Dette vil skabe en tryghed for børnene, da de er i kendte rammer og I som forældre vil have mulighed for at netværke med hinanden.

Bedsteforældre og pårørende bliver også inviteret til hygge i Birken, hvor de har mulighed for at se børnehaven og være sammen i grupperne eller på legepladsen.